menu

Szukaj

sobota, 29 stycznia 2011

Jak zlikwidować puste strony w Word - Darmowy kurs Word

Jak usunąć puste strony w Word


Czasem zdarza się, że na ostatniej stronie dokumentu jest zaledwie kilka wierszy. Możemy zmusić Worda, żeby znalazły się one w dokumencie lecz niekoniecznie samotne na ostatniej stronie :)
W tym celu należy rozwinąć menu Narzędzia, klikamy na Dostosuj i przechodzimy na zakładkę Polecenia. Z lewej strony zaznaczamy Narzędzia, a z prawej "Zmniejsz o jedną stronę". Teraz przeciągamy ikonę polecenia na pasek narzędzi. Jej kliknięcie spowoduje, że pojedyncze wiersze zostaną usunięte.

Jak usunąć ostatnią stronę w Wordzie

Powyższe rozwiązanie jednak może sporo namieszać jeśli nasza praca jest długa i nieprawidłowo sformatowana (większość odstępów robiono Enterami), a chodzi jedynie o usunięcie ostatniej strony.
Wyobraźmy sobie taką sytuację, jak na obrazku poniżej. Widać dokument, który ma dwie strony. Ta ostatnia jest zupełnie pusta



Włączmy znaki niedrukowalne, które ujawnią nam przyczynę takiego zachowania Worda, czyli nadmierna ilość Enterów (znaczników końca wiersza)


Teraz nasz dokument wygląda tak:


Te znaczki które widzisz to nic innego jak znaki niedrukowalne, których nie widać na wydruku jednak są w dokumencie. Należy je po prostu usunąć ustawiając się na końcu dokumentu i wciskając klawisz Backspace. Po ich usunięciu problem ostatniej strony zniknie :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DPD WYCEŃ I NADAJ