menu

Szukaj

czwartek, 10 sierpnia 2017

Mądrze wybieraj dostawcę domeny

Choć przygoda dotyczy usług internetowych, a konkretnie domeny, podobna może zdarzyć się każdemu, jeśli chce się oszczędzać na cenie. Warto przeczytać.
Pewna Pani prowadzi firmę, doradza hosting, rejestratorów domen dla swoich klientów.

Zawsze polecała usługi w pewnej firmie. 

"Było tanio, czas reakcji serwisu w przypadku awarii domeny uważałam za zadowalający. Do czasu...." - wspomina

"Kilka dni temu moja strona internetowa, a raczej domena podpięta pod stronę zaczęła odmawiać posłuszeństwa. Po odłączeniu domeny strona pracowała, więc ewidentnie była to wina domeny.

Postanowiłam więc skontaktować się z dostawcą domeny celem usunięcia usterki, gdyż sama nic nie robiłam w konfiguracji, a do tej pory działało i tu zaczęła się droga przez mękę.

W pierwszej kolejności napisałam zgłoszenie przez serwis. Po ponad dobie od zgłoszenia i dalszej ciszy postanowiłam zadzwonić. Okazało się, że obsługa jest owszem ale... w języku angielskim, mój serwer jest we Francji, a z Panem serwisantem z powodu barier językowych i po jego i po mojej stronie, nie mogłam się dogadać, choć zawierając umowę miałam obiecane polskie wsparcie. Wysmarowałam więc drugiego maila i znowu dobę czekałam.
Strona firmowa leżała, reklama na FB kierowała na nią klientów, traciłam na wizerunku tylko dlatego że moja była firma traktuje klientów przedmiotowo, a nie podmiotowo. 

Wsparcie praktycznie nie istnieje.

Po blisko 3 dniach od zgłoszenia, że domena nie działa, łaskawie mi odpisano, tyle, że ja zdążyłam przenieść domenę do firmy, gdzie, że poprowadzono mnie za rączkę, firma odpowiada na zgłoszenia w przeciągu max 8 godzin (u mnie trwało to niespełna 2 godziny), mam całodobowe wsparcie techniczne i w moim rodzimym języku.

Mimo iż nowa firma za odnowienie domeny jest droższa to wolę mieć spokój. Chciałam zaoszczędzić 50zł, a straciłam na reputacji firmy dużo więcej jak te 50zł..."

Kobieta postanowiła przenieść domenę do innego operatora. Ale już teraz nauczona doświadczeniem najpierw do typowanych firm zadzwoniła, napisała maila i oceniała czas reakcji. "Teraz mam Polską domenę, polską obsługę i jestem bardzo zadowolona."

Mój zwycięzca domen



Wybierając dostawcę domeny i innych usług nie warto kierować się tylko ceną, gdyż można stracić dużo więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DPD WYCEŃ I NADAJ